mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

kontakt Zapraszamy!

ul. I Bryga​dy Leg​ionów 19
Goleniów​​

tel./fax +48 91 46 90 519​​

ul. Przyszłości 15A
70-893 Szczecin

tel./fax +48 91 485 96 20

Jak zabezpieczyć ładunki podczas międzynarodowego transportu drogowego?

Podczas przewożenia ładunków jedną z najważniejszych kwestii jest właściwe zadbanie o bezpieczeństwo. W grę wchodzi tu zarówno minimalizowanie ryzyka spowodowania kolizji czy przyczynienia się pojazdu do stworzenia zagrożenia dla innych użytkowników drogi, jak i efektywna ochrona towarów przed uszkodzeniem w czasie jazdy. Dopełnienie szczególnej staranności w tym zakresie będzie konieczne, niezależnie od tego, czy chodzi o transport nienormatywny czy zwykłe spaletyzowane produkty. Przekonajmy się, dlaczego jest to tak istotne i sprawdźmy, w jaki sposób należy postąpić.

 

Co w największym stopniu wpływa na bezpieczeństwo ładunku i pojazdu?

Ładunki przewożone pojazdami ciężarowymi mają z reguły bardzo dużą masę. Ich niekontrolowane przemieszczenie się w czasie jazdy może stanowić zagrożenie dla stabilności samochodu, prowadząc do jego wywrócenia, a także spowodować uszkodzenie aut znajdujących się w pobliżu. Sposobem na redukcję związanego z tym ryzyka jest używanie rozwiązań technicznych zmniejszających występującą bezwładność, a więc prawidłowe rozmieszczenie środka masy oraz maksymalne zwiększenie tarcia występującego między ładunkiem, a powierzchnią, na jakiej został on umieszczony.

 

Jak unieruchamia się ładunki?

Metody unieruchomienia ładunków są uzależnione od ich charakterystyki. W przypadku towarów umieszczanych na skrzyni ładunkowej stosuje się różne sposoby blokowania wolnej przestrzeni, co zmniejsza prawdopodobieństwo ich przemieszczenia. W tym celu wykorzystuje się zarówno elementy ogólnodostępne np. palety, jak i specjalne urządzenia m.in. poduszki pneumatyczne czy ramy rozporowe. Najpopularniejszym rozwiązaniem jest użycie pasów transportowych dociskających ładunek do podłoża lub pełniących podobną funkcję odciągów. Przy dużych masach zamiast pasów używane są łańcuchy. W grę może też wchodzić użycie złącz mechanicznych, jeży czy mat antypoślizgowych.