mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

kontakt Zapraszamy!

ul. I Bryga​dy Leg​ionów 19
Goleniów​​

tel./fax +48 91 46 90 519​​

ul. Przyszłości 15A
70-893 Szczecin

tel./fax +48 91 485 96 20

Jak uniknąć pomyłek i opóźnień w międzynarodowych przewozach towarowych?

Nowoczesna gospodarka to system składający się z wielu elementów, które są ze sobą połączone dzięki swobodnemu przepływowi dóbr. Każda firma prowadząca działalność produkcyjną bądź handlową musi mieć możliwość dostarczania swoich wyrobów lub sprzedawanych towarów do odbiorców. W sytuacji, gdy znajdują się oni poza krajem, niezbędne okaże się skorzystanie z usług firmy oferującej transport międzynarodowy. W Szczecinie zadania z tego obszaru najlepiej zlecać firmie PORT-TRANS, która specjalizuje się w spedycji, a także zajmuje się przewozami ponadgabarytowymi. Warto pamiętać, że na dłuższych trasach i przy wielokrotnych przeładunkach łatwo o pomyłkę przy dostawie lub opóźnienie. Istnieją jednak sposoby na zminimalizowanie ryzyka takich sytuacji.

 

Komu powierzać przewóz towarów na trasach międzynarodowych?

Wysyłanie towarów do zagranicznych kontrahentów to dla wielu firm codzienność. Organizując spedycję, trzeba jednak pamiętać, że wszelkie opóźnienia mogą niekorzystnie wpłynąć na relacje z partnerem biznesowym, ponieważ często oznaczają wysokie koszty przestoju, np. z uwagi na stosowanie popularnych mechanizmów Just In time, zakładających dowożenie materiałów wtedy, gdy są konieczne w celu obniżenia kosztów utrzymywania zapasów. Sposobem na uniknięcie takiego niebezpieczeństwa będzie współpraca z przewoźnikiem mającym doświadczenie w obsłudze konkretnego kierunku i potrafiącym realnie ocenić czas konieczny na przeprowadzenie całej operacji od załadunku po wyładunek.

 

Jak unikać pomyłek?

Poważnym problemem może być również dostarczenie ładunku do niewłaściwego miejsca lub pomylenie poszczególny palet. Sposobem na redukcję takich zagrożeń będzie stosowanie wystandaryzowanych etykiet opisujących daną jednostkę ładunkową za pomocą kodów kreskowych i sczytywanie ich, zanim przystąpi się do załadunku i rozładunku. Wymaga to jednak odpowiedniego sprzętu i oprogramowania, inwestycja ta może się bardzo szybko zwrócić.